Előzetes kreditelismertetési eljárás (mesterképzésre jelentkezőknek)


Mi az előzetes kreditelismerési eljárás?

Az előzetes kreditelismerési eljárás célja annak megállapítása, hogy a jelentkező korábbi felsőfokú tanulmányai alapján rendelkezik-e az adott mesterképzés megkezdéséhez/elvégzéséhez szükséges előzetes ismeretekkel (azaz kreditekkel) az adott szakterületen. Az eljárás nem előzi meg a jelentkezést, csak a jogviszony létesítéhez képest előzetes.

Mikor kell elvégezni?

Amennyiben a jelentkező olyan felsőfokú végzettséget igazoló oklevéllel rendelkezik, amely nem számítható be teljes kreditértékben azon szakra, melyre jelentkezni szeretne illetve, ha a felsőfokú oklevelének záradékában nem kerül feltüntetésre minor programja. Arról, hogy az egyes mesterképzési szakokra való jelentkezéshez milyen alapképzési diploma szükséges, a kari honlap Szakajánlójában tud tájékozódni, illetve a mesterszakok képzési és kimeneti követelményeiben.


Mi az eljárás menete?

Az eljárás során a kar illetékes bizottsága megvizsgálja a jelentkező korábbi tanulmányait, és megállapítja, hogy a mesterszak képzési és kimeneti követelményeiben foglalt szükséges kreditek teljesítése megtörtént-e, illetve szükség esetén előírhatja hiányzó kreditek pótlását.
A kérelmezőnek a lejjebb található linken elérhető formanyomtatványt* kell kitöltenie, aláírnia és az elismerni kívánt tantárgyak elvégzésének igazolásával, valamint hiteles tantárgyleírásával együtt a Tanulmányi Osztályra elküldenie. 

Tantárgyak elvégzésének igazolására elfogadott dokumentumok:

  • oklevélmelléklet másolata, VAGY
  • papír alapú leckekönyv (index) másolata, VAGY
  • hitelesített leckekönyv-igazolás, VAGY
  • hitelesített féléves igazolás, VAGY
  • hitelesített teljesítési igazolás/kreditigazolás

A fenti dokumentumtípusok közül nem szükséges mindegyiket beszerezni, de mindenképpen szükség van a tárgy elvégzésének igazolására (és a tárgytematikákra is). Sok helyen a kreditigazolás nevű dokumentum tartalmazza a tárgyleírásokat is, érdemes erre rákérdezni korábbi intézményük Tanulmányi Osztályán.

Beküldési határidő a 2026-os eljárásban még nem került meghatározásra, kérjük kövesse figyelemmel honlapunkat.

Az eljárás a PPKE BTK-n díjtalan.

 

Milyen címre küldhetem az eljáráshoz szükséges űrlapot és dokumentumokat?

KÉRJÜK, HOGY A SZÜKSÉGES ŰRLAPOT ÉS DOKUMENTUMOKAT A felveteli.dok@btk.ppke.hu E-MAIL CÍMRE KÜLDJÉK EL! Az e-mail tárgya legyen "előzetes kreditelismerés *szak neve*, *jelentkező neve* ".

A kreditelismerési határozatot a felvételi eljárás során az E-felvételi rendszerbe nem kell feltölteni!

A KREDITELISMERTETÉSI KÉRELEM FORMANYOMTATVÁNYA →
A formanyomtatványt csak eredeti aláírással ellátva áll módunkban elfogadni!

Van-e lehetőségem a bemenethez hiányzó kreditek utólagos megszerzésére?

Bizonyos mesterképzések esetében a kérelmezőnek lehetősége van arra, hogy sikeres felvételi esetén a bemenethez szükséges hiányzó krediteket ún. egalizáló tárgyak elvégzésével szerezze meg a mesterképzési tanulmányaival párhuzamosan a Kar Tanulmányi és Vizsgaszabályzatában foglaltak szerint. Arról, hogy mely szakok esetében és legfeljebb mennyi kreditértékben végezhetőek egalizáló tárgyak az egyes szakok szakajánlójában olvashat. 

* Amennyiben a kívánt mesterszak komplett minor programját szeretné elismertetni, a "Kreditelismerési kérelem minor tanulmányok elvégzésének igazolására" formanyomtatványt kell választani.