Előzetes kreditelismertetési eljárás (mesterképzésre jelentkezőknek)
Mi az előzetes kreditelismerési eljárás?
Az előzetes kreditelismerési eljárás célja annak megállapítása, hogy a jelentkező korábbi felsőfokú tanulmányai alapján rendelkezik-e az adott mesterképzés megkezdéséhez/elvégzéséhez szükséges előzetes ismeretekkel (azaz kreditekkel) az adott szakterületen. Az eljárás nem előzi meg a jelentkezést, csak a jogviszony létesítéhez képest előzetes.
Mikor kell elvégezni?
Amennyiben a jelentkező olyan felsőfokú végzettséget igazoló oklevéllel rendelkezik, amely nem számítható be teljes kreditértékben azon szakra, melyre jelentkezni szeretne illetve, ha a felsőfokú oklevelének záradékában nem kerül feltüntetésre minor programja. Arról, hogy az egyes mesterképzési szakokra való jelentkezéshez milyen alapképzési diploma szükséges, a kari honlap Szakajánlójában tud tájékozódni, illetve a mesterszakok képzési és kimeneti követelményeiben.
Mi az eljárás menete?
Az eljárás során a kar illetékes bizottsága megvizsgálja a jelentkező korábbi tanulmányait, és megállapítja, hogy a mesterszak képzési és kimeneti követelményeiben foglalt szükséges kreditek teljesítése megtörtént-e, illetve szükség esetén előírhatja hiányzó kreditek pótlását.
A kérelmezőnek a lejjebb található linken elérhető formanyomtatványt* kell kitöltenie, aláírnia és az elismerni kívánt tantárgyak elvégzésének igazolásával, valamint hiteles tantárgyleírásával együtt a Tanulmányi Osztályra elküldenie.
Tantárgyak elvégzésének igazolására elfogadott dokumentumok:
- oklevélmelléklet másolata, VAGY
- papír alapú leckekönyv (index) másolata, VAGY
- hitelesített leckekönyv-igazolás, VAGY
- hitelesített féléves igazolás, VAGY
- hitelesített teljesítési igazolás/kreditigazolás
A fenti dokumentumtípusok közül nem szükséges mindegyiket beszerezni, de mindenképpen szükség van a tárgy elvégzésének igazolására (és a tárgytematikákra is). Sok helyen a kreditigazolás nevű dokumentum tartalmazza a tárgyleírásokat is, érdemes erre rákérdezni korábbi intézményük Tanulmányi Osztályán.
Beküldési határidő a 2026-os eljárásban még nem került meghatározásra, kérjük kövesse figyelemmel honlapunkat.
Az eljárás a PPKE BTK-n díjtalan.
Milyen címre küldhetem az eljáráshoz szükséges űrlapot és dokumentumokat?
KÉRJÜK, HOGY A SZÜKSÉGES ŰRLAPOT ÉS DOKUMENTUMOKAT A felveteli.dok@btk.ppke.hu E-MAIL CÍMRE KÜLDJÉK EL! Az e-mail tárgya legyen "előzetes kreditelismerés *szak neve*, *jelentkező neve* ".
A kreditelismerési határozatot a felvételi eljárás során az E-felvételi rendszerbe nem kell feltölteni!
A KREDITELISMERTETÉSI KÉRELEM FORMANYOMTATVÁNYA →
A formanyomtatványt csak eredeti aláírással ellátva áll módunkban elfogadni!
Van-e lehetőségem a bemenethez hiányzó kreditek utólagos megszerzésére?
Bizonyos mesterképzések esetében a kérelmezőnek lehetősége van arra, hogy sikeres felvételi esetén a bemenethez szükséges hiányzó krediteket ún. egalizáló tárgyak elvégzésével szerezze meg a mesterképzési tanulmányaival párhuzamosan a Kar Tanulmányi és Vizsgaszabályzatában foglaltak szerint. Arról, hogy mely szakok esetében és legfeljebb mennyi kreditértékben végezhetőek egalizáló tárgyak az egyes szakok szakajánlójában olvashat.
* Amennyiben a kívánt mesterszak komplett minor programját szeretné elismertetni, a "Kreditelismerési kérelem minor tanulmányok elvégzésének igazolására" formanyomtatványt kell választani.